Kuressaare kolledži õppekava „Väikelaevaehitus ja meretehnika“ 4. kursuse tudeng Anni Kull on Baltic Workboats AS laevaehitaja stipendiumi vääriline!
Anni: „Alguses tunnetasin hinnangut, et mingi printsess tuli praktikale, aga nüüdseks olen ennast tõestanud ka laevaehitajana!“.
Anni sooritas praktika Baltic Workboats ASis perioodidel:
1. 28.03.22 – 29.04.22 Mehaanika, keevitus, elekter
2. 09.05.22 – 10.06.22 Viimistlus, paigaldus, sisustus
3. 22.08.22 – 25.11.22 Laevade tehniline dokumentatsioon
Ettevõte ehitab ainsana Eestis kuni 135-meetriseid alumiiniumist ja terasest eritellimuslaevu, reisilaevadest patrull-laevadeni, millest kõik on projekteeritud, ehitatud, disainitud ja varustatud vastavalt kliendi vajadustele.
Baltic Workboats AS personalijuhi Kadi Maripuu sõnul tunnustab ettevõte 1500 euro suuruse laevaehitaja stipendiumiga kuni kolme parimat Kuressaare Kolledži meretehnika ja väikelaevaehituse õppekava neljanda aasta üliõpilast, kes on eeskujulikult läbinud ettevõttes vähemalt 2 praktikat. Sel korral määrati laevaehitaja stipendium Anni Kullile, kes on tänaseks ka Baltic Workboats AS-i värskelt tööle asunud.
Kadi Maripuu märgib veel, et praktikaprogrammid on ettevõte välja töötanud tulenevalt õppeasutusest, õppekavast, kursusest ja praktika toimumise osakonnast. „Lähtume praktikandi varasemast kogemusest ja kompetentsist ja võimalusel võtame arvesse praktikandi soove, millises osakonnas soovib ta end täiendada“, märgib Maripuu. Personalijuht lisab veel, et praktikante juhendavad Baltic Workboats AS-i kogenud spetsialistid, kes annavad praktika käigus edasi väärt teadmised ja oskused.
Maripuu hinnangul on tudengitel hea võimalus hüpata Baltic Workboats-i pardale ja omandada praktiline erialane töökogemus juba õpingute ajal!
Anni hüppas praktika raames pardale ja on täpselt seal, kus olla tahab!
Anni tutvustab ennast järgmiselt:
„Anni on põhimõtete kindel ja hakkaja naisterahvas, kes laste kasvatamise kõrval saab hakkama ka kõige krõbedamate väljakutsetega. Olen alati olnud suur unistaja, seega tuleb ise ka vaeva näha, et unistused reaalsuseks saaksid. Seepärast sai valitud ka koolijütsi teekond, sest kergete küllast see rada ei ole olnud töö ja pere kõrvalt, aga taaskord - kõik takistused on ületamiseks“.
Hetkel tegeleb Anni laevade tehnilise dokumentatsiooni kogumise ja vormistamisele vastavalt projekti nõuetele. Tema hinnangul on kolledžist saadud haridus selleks piisav.
1. Miks valisid just meretehnika ja väikelaevaehituse valdkonna?
Meretehnika ja väikelaevaehituse eriala sai valitud tegelikult peamiselt just seepärast, et kool on siinsamas kodusaarel ning oleks äärmiselt lihtne õpingutel osaleda. Tol hetkel mind majanduse eriala ei huvitanud ning valitud saigi seepärast laevaehituse eriala. Eks see üks põrsas kotis valimine oli, kuid üsna kohe pärast õpingute algust taipasin, et taaskord saatus on mind suunanud õigele rajale, sest täna olen täpselt seal, kus ma olla tahan.
2. Mis Sind selles valdkonnas eriliselt köidab/inspireerib?
Laevaehitus ei ole nagu linnumaja kokku klopsimine. See vajab äärmiselt palju teadmisi ja täpsust, et laev seisaks vee peal ning suudaks opereerida parimal viisil. Ma olen vaimustuses laeva valmimis etappidest algusest lõpuni, näha seda, kui palju suur hulk inimesi peavad tegema koostööd, et üks laev saaks valmis.
3. Iseloomusta kolledži meretehnika ja väikelaevaehituse õppekava 5 sõnaga.
Ülevaatlik, kuid samas konkreetne, hariv, huvitav ning jätkusuutlik.
4. Mis nõu annaksid tulevastele meretehnika ja väikelaevaehituse tudengi kandidaatidele?
Kooli minnakse sellepärast, et endale saada suurem teadmiste pagas. Seega, kui olete otsustanud õpingutega alustada, siis tehke seda eesmärgistatuna. Niisama jalga kõigutama pole vaja minna. 😊
5. Mida pead enda eredamaks momendiks/saavutuseks õpitud aja jooksul?
Eredamad momendid olid kindlasti 4 aastat magamata öid. 😃 Ma olen äärmiselt rahul endaga, et olen suutnud pere ja töö kõrvalt nominaalajaga ja heade õppetulemustega jõuda nii kaugele.
6. 3 supervõimet, mida endale sooviksid?
Lendamine, superkiirus – teha mingeid tegevusi päevas turbokiirusega (nt sõitmine sihtkohast A sihtkohta B), et maksimaalselt saada päevast endale seda, mida pead enda jaoks kõige vajalikumaks (ning mitte kulutada aega mõttetutele tegevustele); Ohu ette tajumine/nägemine.
7. Mis on Sinu tulevikuplaanid?
Kavatsen kevadel kolledži ära lõpetada ning aasta puhata. Plaan on tulevikus jätkata õpinguid magistriõppes. Täna töötan Baltic Workboats`is, mis oli minu unistuseks mõni aeg tagasi. Unistada tuleb suurelt ja valjusti, siis universum kuuleb sind 😉.
8. Mida oled praktika käigus enim kogenud? Mingi eriline case?
Praktika avardas minu silmaringi laevaehitusest igast küljest ning põnev oli näha erinevate protsesside kulgemist. Kujutate ette olukorda, kus 8 inimest on ühes väikeses mootoriruumis külg külje kõrval?! 😃 Ka kitsikuses saab töötada organiseeritult. 😊
9. Kuidas õpingud toetavad praktika sooritamist?
Laevaehituse eriala annab piisavalt hea üldpildi laevade ehitamise kohta. Laevadel töötades tundus kõik justkui tuttav ning äratundmisrõõmu oli palju, aga seekord enam mitte paberil ega ekraanil.
10. Kirjuta paari sõnaga ka oma lõputööst
Lõputööd kirjutan tekiehitiste paigaldamise kohta Baltic Workboats`is. Töö eesmärk on saada ülevaade erinevate võimaluste kohta tekiehitiste paigaldamisest ning analüüsida, mis antud ettevõtte tootmisvõimaluste juures oleks kõige efektiivsem.
Kuressaare kolledži lektor Neeme Järvpõld kiidab samuti Annit: „Olen võtnud Anni kodused tööd teistele tudengitele näidisteks – kuidas kodutöid tehakse ja vormistatakse. Ta on hea koduste tööde kultuuriga, püüdlik ning korrektne“.
Palju õnne Annile tunnustuse puhul ning et universumile kõlaksid ikka suured ja valjud unistused!